Adhesive Tapes 101
Meer informatieSend your (open) application
Onze vacatures
Account Manager
DOEL VAN DE FUNCTIE
De Accountmanager binnendienst draagt zorg voor het dagelijkse contact tussen de klant en de organisatie. Hierbij staan productadvisering en het maken van offertes centraal met daarbij het streven naar omzet- en winstmaximalisatie alsook maximalisatie van de klanttevredenheid. De medewerker zal de afnemers hoofdzakelijk middels telefoon en email te woord staan, verder zal de medewerker in nauw contact staan met de accountmanager(s) buitendienst, ordermanagement en de afdeling inkoop. Indien gevraagd / noodzakelijk kan de buitendienst (tijdelijk) ondersteuning bieden.
Taken
Relatiebeheer
- Telefonisch, elektronisch en schriftelijk contact onderhouden met klanten
- Proactief afnemers benaderen, klantbehoeften in kaart brengen en daarop inspelen.
- Organiseren en plannen van afspraken, jaarafspraken en evaluatiegesprekken met klanten.
- Houden van sales overleg op regelmatige basis en het houden van werkoverleg met andere relevante afdelingen.
Advisering
- Vragen van afnemers zelfstandig beantwoorden.
- Meedenken met de klant en indien nodig alternatieve oplossingen bieden.
- Complexe vragen van afnemers terugkoppelen naar de specialisten binnen de organisatie en na ontvangst van het antwoord dit met de afnemer communiceren, waarbij de accountmanager verantwoordelijk blijft voor de afhandeling hiervan.
Sales
- Het invoeren van orders, onafhankelijk van de bron waaruit de order ontvangen is.
- Het uitwerken van klantaanvragen en offertes uitbrengen inclusief de daarbij behorende administratieve werkzaamheden en opvolging ervan in de salesfunnel.
- Het invoeren, verwerken en opvolgen van gegevens zoals aangedragen door de accountmanager(s) buitendienst.
- Het op verzoek van de klant sturen van compliance documenten (zoals REACH-, RohS- en leveranciersverklaringen) welke door inkoop worden aangeleverd.
Ondersteuning
- Het registreren van klachten, in eerste aanleg communiceren met de afnemer en aanmaken van 8D formulieren, het overdragen van 8D formulieren aan de persoon die het formulier af dient te handelen, het proces bewaken en zorgdragen voor een bevredigende afhandeling voor beide partijen.
- Het assisteren van de Accountmanager(s) buitendienst op diens verzoek en proactief indien de situatie dit benodigd.
verantwoordelijkheden
- Zorgdragen voor een zo hoog mogelijke klanttevredenheid, onder meer door gemaakte afspraken na te komen en bij klachten een werkbare oplossing voor beide partijen te zoeken.
- Zaken die bij klanten spelen in het oog houden en terugkoppelen aan de relevante interne functionarissen.
BENODIGDE KWALIFICATIES
- HBO+ werk- en denkniveau vereist, bij voorkeur met industriële verkoop ervaring.
- Talen: Nederlands en Engels. Duits is een sterke pré.
OUR OFFER
- A full-time challenging job with lots of variety, creative freedom and responsibility
- Employment in a growing, innovative family business with strong foundations
- Space for personal growth and professional development through job-related training
- Compensation in line with the market
- Laptop + cell phone
Wanneer je geïnteresseerd bent, stuur dan je cv inclusief motivatiebrief via het formulier aan de linkerkant.